torsdag 27 juni 2013

Trollsjön 27 juni

Försöker varva ner och njuta lite extra nu när semestertider så sakta börjar närma sig. Tittade på väderprognosen under eftermiddagen och såg att det skulle klarna upp mot kvällen. Det regnade när jag åkte ner till Trollsjön strax efter 18, men slutade nästan omedelbart. Det var helt stilla där nere och otroligt vackert och njutbart. Friden stördes i och för sig av några glada yngre fiskare som också var där och lät mycket hela tiden.


Jag testade det mesta idag, men gick återigen bet. Det vakade i princip ingenting idag så jag fiskade mestadels med sjunklina. Startade med booby och hade ett par nyp i flugan utan att lyckas få fast någon firre. Fortsatte sedan med lite olika andra klassiska flugor och hade hugg på en olivgrön Dog Nobbler efter ett tag. Det blev stopp vid hemtagningen, men när jag gjorde mothugg så var det inget där. Jag gjorde ett par snabba drag och fisken var där igen och bet i flugan. Jag lät flugan sjunka och tog hem ett par snabba drag och kände fisken igen utan att få fast den på kroken. Uppenbarligen köpte de inte fullt ut mina flugor idag utan var försiktiga.

Jag kämpade på utan någon större framgång. Precis nära jag skulle avsluta hoppade en fisk rakt upp i luften bara några meter framför fötterna på mig. Fick lite puls då får jag erkänna.

Jag gav upp vid 22 och får konstatera att jag inte har nån vidare fiskelycka nuförtiden. Men jag hade i alla fall tur med vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar