torsdag 6 juni 2013

Nationaldagsfiske på Stråken 6 juni

Nationaldagens morgon var vacker och vigd för fiske tillsammans med Rasmus. Vi strålade samman vid VIP strax efter 8 på morgonen. Vädret var riktigt soligt och härligt och vi mådde gott i båten.

Vi började att fiska i närheten av båtplatsen och det dröjde inte länge förrän Rasmus krokade en gädda på dryga kilot på en stor gummiskapelse.














Vi körde sedan runt ganska länge med stora gäddwobblers och gummifiskar utan att det hände något. Jag bytte en stund till UL-spöt och lyckades kroka en stackars lite abborre efter en kort stund.

Jag fiskade mycket med min nyinköpta Svart Zonker och lyckades till sist kroka en gädda runt kilot. Rasmus krokade ytterligare en gädda när vi cirkulerade runt en av öarna i sjön.

Vi körde sedan runt nära kanten på väg hem med lättare
utrustning och fångade ett par abborrar. Jag hade kul fiske när jag fångade 5 abborrar på kort tid när vi kastade i en lävik.

Vi bröt upp strax efter lunch mycket nöjda med en skön förmiddag på Stråken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar