tisdag 25 juni 2013

Kräfta på booby i Trollsjön 25 Juni

Blev sugen på flugfiske och tog mig ner till klubbvattnet under eftermiddagen. Kom ner vid 18-tiden och träffade Stefan som var där med en kompis. Det var hyfsat väder under kvällen, men med korta regnskurar då och då. Det vakade ytterst sporadiskt och det fick bli fiske med sjunklina mestadels.

Jag kämpade på en god stund utan att få något. Plötsligt nöp det till i flugan och jag gjorde mothugg. Kände sedan inget vidare motstånd och trodde på en pinne eller liknande. Upp kom en kräfta som hade tuggat på boobyn och sedan hade kroken lyckats fastna i ett av bakbenen. Inte det napp jag hoppats på, men denna säsongen får jag vara nöjd med det lilla.


Efter en stund kom Magnus förbi och hälsade på och det blev en stunds prat vid sjön.

En stund därefter fick jag napp på Wolly Bugger, men den släppte efter bara 5 sekunders drillning.

Jag gav upp runt kl. 22 och kunde konstatera att varken jag eller någon annan fiskare runt sjön fick något denna afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar