måndag 12 maj 2014

Premiär vid klubbvattnet 2 maj

Dagen efter premiären tog Ia och jag oss ner till klubbvattnet för att jaga regnbåge. Vi steg upp ganska tidigt och möttes av en härlig syn nere vid vattnet. Värmande morgonsol i den kalla morgonen och alldeles stilla och blankt på sjön.
Vi startade fisket runt ljugarebänken på varsin plats och efter en stund kunde jag kroka av den första regnbågen. Den tog på en vit booby. Vi tog en kaffepaus efter ett tag och fortsatte sedan fisket på lite olika platser runt sjön. Jag fick en fin regnbåge på nymf utanför parkeringen och sedan också ett rejält hugg borta i andra änden av sjön (olivgrön booby). Jag höll på säkert 7-8 minuter med den innan den plötsligt släppte.
En av dagens fina regnbågar.

Ia svingade på bra idag, men tyvärr ville ingen fisk hugga för henne. Vi bestämde oss för att bryta upp runt kl. 13 och bege oss hemåt.

Efter att vi varit hemma några timmar och ätit och tagit det lugnt blev Ia sugen på ett försök till. Vi åkte ner till sjön igen runt 17 och fick några riktigt härliga kvällstimmar vid sjön. Jag hade ett otroligt bra fiske  med booby under kvällen och krokade ytterligare tre bågar och tappade ytterligare 4 som inte krokades fast ordentligt. Ia hade inget vidare flyt med sitt fiske och efter ett tag så tog hon över mitt spö och fiskade med booby. I princip omgående krokade hon en regnbåge och efter en bra fight kunde hon landa sin livs första flugspöfångade regnbåge. Så roligt!
Äntligen!
Vi fick en härlig dag med bra fiske och underbart väder. Det vakade i princip ingenting under dagen men det såg ut att komma igång precis när vi åkte hem runt 20:00.

Det är nog rätt optimal vattentemperatur för regnbågarna nu för de bjöd på riktigt bra motstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar