fredag 16 maj 2014

Klubbvattnet 16 maj

Det blev en fredagkväll vid klubbvattnet tillsammans med Ia som upptakt till en barnfri helg. Lördag och söndag bjuder på Stockholmsresa och finkultur i form av Dvoraks cellokonsert.

Vädret var mycket fint denna kväll och det vakade ganska mycket när vi kom ner till sjön. Ia satsade på booby-fiske eftersom det varit så otroligt bra tidigare turer och jag bestämde mig för att försöka med torrfluga.

 Jag knöt på en black gnat och smög runt utmed kanten och väntade ut vakande fisk. Efter ett tag fick jag ut flugan perfekt i vägen för en regnbåge som visade sig ett par gånger i ytan. Den tog direkt och en härlig lyckokänsla spred sig i kroppen. Det är en oslagbar känsla att ta fisk på torrfluga. Fisken bjöd på en härlig fight och körde ut rejält med backing ett par gånger. Regnbågen fick ställa upp på en snabb fotografering innan den fick friheten åter.
En fin och stridbar båge som föll för en liten black gnat.
Jag tog det sedan lite lugnt och käkade lite och försökte peppa Ia som var lite missmodig då inget hände på hennes grejer.

Jag satte på en myggkläckare och efter en stunds kastande lyckades jag få ytterligare en regnbåge att ta i ytan. Den slet tag rejält i flugan och stack iväg och jag tappade den nästan direkt på grund av tafsbrott.

Ia fick tyvärr ingen fisk idag heller, men vi hade några riktigt sköna timmar tillsammans vid sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar