söndag 28 augusti 2016

Klubbvattnet 28 augusti

Tog min MTB ner till klubbvattnet idag. En härlig känsla att tyst och sakta rulla ner mot sjön och spana ut över den spegelblanka ytan. Det var en ganska kall morgon idag, runt 10 grader mulet och sjörök som täckte ytan. Starten blev lugn. Sporadiska vak och jag stod mest och kastade och njöt av stillheten. Efter en stunds morgonkaffe och macka började jag röra mig runt sjön, med båda spöna riggade. Då kom regnet. En dryg timme av ordentligt regnande och jag satt i skydd under en tall och fiskade med sjunklina och bagge. Träffade Stefan P och fick höra en massa intressant om Trollsjön och klubbens arbete med ex. att få ett ännu rikare insektsliv i sjön. När regnet slutat, efter en dryg timme, så fick jag en regnbåge på sjunklina. Jag försökte sedan ett par timmar ytterligare utan att lyckas överlista någon fisk. Det var i princip helt dött på ytan, så det var inte lätt att komma i kontakt med fisk. Cyklade hem strax efter 12 hyfsat nöjd med turen. Hoppas att vattentemperaturen minskar snart så att det blir bättre fart på fisken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar