tisdag 31 maj 2016

Klubbvattnet 31 maj

Återigen en kväll med kalasväder (25 grader) och Ia och jag smet ner en stund till klubbvattnet. Det fläktade en del men som vanligt så låg stora delar av sjön blank och stilla. Det vakade inte alls lika mycket idag som senast men visst visade sig fisk i ytan lite då och då. En del försiktiga vak på fjädermygg blandat med mer rejäla vak på vad som såg ut som knottbollar och landinsekter. Ia var först ut att drilla fisk. En regnbåge steg och tog en busen fiskad i ytan men släppte tyvärr efter en stunds drillning. Själv hade jag bara ett par försiktiga nyp i flugan första 1.5 timmarna. Ia bröt fisket lite före mig för att åka hem till Emma medan jag fortsatte ungefär 45 min ytterligare. Det började vaka något mer runt 20:30 och jag fick ut flugan perfekt i vägen för en regnbåge som åt fjädermygg. Tafsen stack direkt men jag missade mothugget. Jag hade sedan ytterligare några nyp i flugan innan jag lyckades kroka en pigg slank öring på en långsamt hemtagen Sawyer nymf. Härligt! Bröt fisket efter drygt 2 timmar nöjd och belåten.v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar