måndag 23 maj 2016

Klubbvattnet 23 maj

Efter flera helger med massa andra trevligheter så blev det återigen möjligt med en kortare sväng till klubbvattnet tillsammans med Ia och Emma. Det var helt stilla, mycket kvavt och en tryckande hetta denna kväll. Det var runt 25 grader  vid 18:30 när vi kom ner.


Det var mycket vakande fisk. Idag var det test av nya linan Rio Trout LT som jag köpt efter rekommendation av fiskebroder Magnus. Linan gjorde sitt jobb och jag fick fisk, en öring, på första kastet på en double legs. Jag hade sedan ytterligare 4 fiskar som nöp i flugan som jag inte lyckades kroka. Vaken avtog sedan och det var trögare ett tag. Mot slutet fick jag ytterligare en, som vakade i närheten, på Sawyer nymf. Den bjöd på härlig fight med 3 höga hopp innan den lyckades slita sig. Vände nöjd hemåt efter ca 3 timmar vid sjön. Då kl. 21 var det fortfarande 21 grader i luften. Underbart. Den nya linan kändes riktigt bra. Tycker att jag fick till bra kast och presentationer med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar