lördag 3 oktober 2015

Tiveden 3 oktober

Äntligen tillbaka igen vid Tiveden.  Efter en skön natt på hotell anlände vi till Bergsjön runt kl 9. Sjön låg spegelblank och dimma hängde över sjön. Inga vak på sjön så på med sjunklinor och ut på lite upptäcksfärd i de vackra omgivningarna. 
Vi fick ganska snabbt två hugg på Wolly Bugger och Dog Nobbler utan att få fast någon fisk. Efter ytterligare en stunds rodd fick jag en fin regnbåge på Wolly Bugger.
Jag lade ut min lina och började ro, medan Ia släppte ut sin lina. Då högg det igen på mitt spö och jag fick kasta mig fram och nådde spöt precis innan det drogs över relingen ner i vattnet. Två fiskar på kort tid. Vi rodde runt en stund och tog sedan 11-kaffe och en skön paus på land.
Jag monterade flytlinan och testade vid fikaplatsen. Några fiskar vakade i närheten och det tog inte många kast innan en regnbåge tog min Black Martinez. Vi hade sedan hugg igen på sjuklina när vi körde runt men tappade den. Sjön lade sig och vi hamnade mitt bland vakande fisk. Ia tappade en på Igel som slet tafsen och jag tog en på Black Martinez.
Efter detta blev det lunchpaus med ärtsoppa och plättar. Mums. En stunds ryggläge och vila och sedan ut igen.



Det blev sedan ytterligare två fiskar för min del på sjunklina och vi hade båda ytterligare hugg. Fisket var riktigt bra idag, men tyvärr blev Ia utan. Vi vände hemåt runt 18:00 för en stunds relax på hotellet och en god middag som avslutning. Härligt upplägg med vildmarksliv på dagen och hotell-lyx på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar