måndag 25 april 2011

Båtinvigning

I fredags köpte jag en ny båt som transporterades hem från Mantorp efter ett trivsamt släktkalas i Linköping. Idag var det dags för en premiärtur på Stråken. Johan och Magnus gjorde mig sällskap och vi lade i båten vid SBHF.



Jag var lite spänd inför starten av motorn, då jag köpt båten utan att testköra. Den startade dock på första försöket, vilket kändes riktigt gött. Vi körde runt på sjön ett tag och njöt av det goa vädret innan vi vände åter. Jag är mycket nöjd med båt och motor. Båten är liten (3,80m) men det fungerade ändå bra med tre vuxna i den. Motorn (Yamaha 8Hk) gick mycket rent och fint även på låga varvtal och verkar vara i riktigt bra skick. Jag är helnöjd!



Johan och Magnus blev sedan ägare till en plastbåt i toppskick(!) som överlevt ännu en vinter i Stråken. Vi öste min gamla båt och la upp den på trailern och Johan fixade hem den till sin trädgård för renovering.

Jag hoppas på många fler goa (fiske-)turer i båten i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar