onsdag 22 december 2010

Premiär pimpelfiske

Förra helgen var det dags för premiär för vinterfiske. Jag och Gerber gav oss ut på Mullsjöns is och fiskade i ca 1.5h. Jag hade utrustat mig med ett par nya spön och lite andra bra och ha prylar.

Gerber hade tagit på sig alla kläder han har med sig tror jag men var väl inte direkt bra klädd för vinterfiske. Det var inte så kallt i luften, men det drog kallt i den ganska friska vinden. Gerber hade träningsbyxor och framförallt gympaskor på fötterna. Inte helt optimalt med tanke på det slasklager som dolde sig under snön på isen :-)

För första gången under våra gemensamma turer lyckades jag dra upp både flest (10-2) och störst fisk, vilket kändes bra för självförtroendet.

Turens största abborre.

Efter att ha samlat mod till sig under en stund så höll Gerber till sist en abborre för första gången, en stendöd sådan.
Efter ca 1.5h med blöta fötter blev kölden för svår för Gerber och vi drog hemåt efter en kort men trivsam premiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar